BUSSINESS MODEL...
-Sasaran utama kami adalah
pelajar Universiti Malaya.
-Sasaran kedua kami ialah staf,orang ramai dan kanak-kanak.
Produk
- Lazat
- Harga berpatutan
- Kaya dengan vitamin yang diperlukan oleh badan
- Dijamin halal
Perkhidmatan
- Mesra pelanggan
- Bersistematik
- Cepat,mudah dan menarik
CHANNEL
Kami mengedarkan pemplet kepada semua warga Universiti Malaya terutamanya kumpulan sasaran kami iaitu pelajar.
kami juga meletakkan "banner" di kawasan tumpuan pelajar.Sebagai contohnya di UM sentral.
- Internet(blog dan laman sosial)
Disamping itu,kami juga membuat satu laman khas untuk produk kami seperti blog supaya lebih ramai yang mengenali produk kami.
CUSTOMER RELATIONSHIPS
Kami menyediakan beberapa hadiah percuma kepada pelanggan yang membeli produk kami dalam kuantiti yang banyak.
*Mengikut terma dan syarat.
Kami juga memberi diskaun kepada 50 pelanggan pertama yang membeli produk kami.
Maskot merupakan aset utama kami untuk menarik pelanggan terutamanya dalam kalangan kanak-kanak.Dengan ini,produk kami akan diingati sampai bila-bila.
REVENUE STREAMS
- Menyertai majlis-majlis atau pesta yang dianjurkan oleh pihak kampus.
- Menghantar produk ke kafe-kafe di setiap fakulti.
- Menjual produk sampingan di sekolah-sekolah berdekatan.
- Menghantar produk ke kilang-kilang yang berhampiran.
KEY RESOURCES
-Kami memilih kedai kecil sebagai premis perniagaan kami.Selain itu,kami juga memilih gerai-gerai kecil untuk melancarkan lagi perniagaan kami.
-Kami memberi peluang terutamanya kepada pelajar untuk bekerja di gerai-gerai kami.
-Sebarang produk baru yang dihasilkan oleh syarikat kami merupakan hak cipta sendiri dan tidak boleh diceroboh oleh mana-mana pihak.
-Sumber kewangan kami adalah daripada pelabur-pelabur yang terdiri daripada ahli syarikat sendiri.
KEY ACTIVITIES
- Membuat penghantaran segera.
- Menyediakan perkhidmatan yang cepat.
- Meyediakan perkhidmatan di majlis-majlis besar.
KEY PARTNERS
- LEMBAGA PEMASARAN PERTANIAN PERSEKUTUAN ( FAMA )

- TUTTI FRUTTI
-

COST STRUCTURE
-Sewa bangunan pejabat.
-gaji pekerja.
-Bil air dan elektrik.
-pengangkutan.
-kos pengiklanan.
-kos bahan mentah.
No comments:
Post a Comment